Heureka
Letní tábor - akce pro děti i dospělé

Léto 2011 - Cesta kolem světa

Logo 2010Píše se rok 1874. Člověk ještě neznal vesmírné lodě, Airbus ani Boeing, natož České aerolinky! Cestovalo se po železnici, na koních, v drožkách, na lodi, na parníku a pár nadšenců dělalo první pokusy v letu vzducholodí a balónem! Přesto se našel člověk - snílek, potrhlý vynálezce, anglický gentleman Willy Fog, který směle prohlásil:

Vsadím se s kýmkoliv o 20 000 liber, že stihnu cestu kolem světa za 80 dní, tedy za 1920 hodin, chcete-li za 115 200 minut...

A DOKÁZAL TO!

Gratulace a ovace neznaly mezí, všichni byli nadšení. Přesto se našla pětice dobrodruhů – lordové Sun, Wind, Rain, Snow a Storm, kteří se rozhodli překonat výkon lorda Foga.

Cíl je jasný – MUSÍ BÝT RYCHLEJŠÍ!

Na začátku letního tábora odstartuje velkolepý závod. Společně projedeme čtyři kontinenty, budeme cestovat po vodě, po souši i vzduchem! Navštívíme egyptské pyramidy, zažijeme dobrodružství v poušti, zachráníme artefakty na ostrově Krakatoa, kterému hrozí sopečný výbuch. Staneme se prvními lidmi, kteří vystoupí na vrchol Eiffelovi věže. Budeme bojovat proti gangům v New Yorku, pouštním lupičům, stoupencům kultu Kálí i povstalcům v Bombaji.

Každý den tábora budeme v jiné zemi. Vyrazíme na noční pouť, která může přinést nezbytné body prestiže. Pokusíme se zachránit indickou princeznu a misionáře, kteří byli uneseni.

Celotáborová hra bude dokreslena dobovými kostýmy, motivačními scénkami a rekvizitami. Kterému lordovi se podaří objet svět nejrychleji? Stihne to vůbec někdo dříve než za 80 dní?

Do boje s časem se pustíme v létě!

V programu tábora nebudou chybět táboráky, diskotéky, sportovní aktivity, koupání v bazénu, ani krátké kolektivní a individuální hry.

Není hodno gentlemana, aby vše prozradil před startem. Přesto při vědomí Vaší nedočkavosti Vám u některých her poodkryjeme roušku tajemství, které ji zahalují.

Program

Výstup na Eiffelovku

IlustraceU příležitosti slavnostního otevření Eiffelovy věže vyhlásil Eiffel prestižní soutěž. Kdo první stane na vrcholku právě dokončené věže, získá světový věhlas a má zajištěnou fotografii na titulní stránce deníku L´Figaro. Ke zdolání věže je potřeba získat klíč od každého podlaží. Eiffel schoval klíče na 3 významných místech v Paříži – Louvre, Notre Dame a Sacré-Cœur. Tato výzva rozhodně nenechala chladnými naše soutěživé lordy!

Úkolem dětí bude nalézt klíče k podlažím železné věže a překonat neuvěřitelných 1000 schodů v co nejkratším možném čase.

Pták ztratil vejce

IlustraceGangy Brooklynu připravily rozsáhlou teroristickou akci s cílem zničit významné budovy v New Yorku. Po celém městě jsou rozmístěny desítky min a časovaných náloží. Smrtelné nebezpečí hrozí obyvatelům i našim cestovatelům. Akce má krycí název ptačí vejce!

Hrozbu lze zažehnat včasným nálezem těchto "vajec", které musí následně deaktivovat tým zkušených pyrotechniků. Do hledání jsou zapojeni všichni obyvatelé města i lordi. Vždyť nálože mohou explodovat každým okamžikem a způsobit obrovské materiální škody a ztráty na životech!

Podaří se dětem včas nalézt všechny bomby a kódy k následné deaktivaci? Úkol věru nelehký. Jejich soupeřem je čas a gangsteři z Brooklynu.

Záchrana indické princezny Aidy

Lordi se při putování Indií dozvěděli o přípravě rituálu satí, jehož obětí se měla stát krásná princezna Aida. Měla být upálena poté, co jí zemřel manžel, král hornaté provincie Himáčalpradéše.

Princezna byla přísně střežena kněžími, kteří měli po její smrti získat všechen její majetek. Každý z nich ovládal jedno z nejstarších bojových umění Kalaripayat známé precizní bojovou technikou se zbraní i beze zbraně.

Jedinou možností pro záchranu princezny je najít její úkryt dříve, než bude hrůzný obřad proveden. Naši hrdinové se vydávají do nebezpečných hlubokých lesů, zkoumají každé zákoutí, hledají stopy, vyptávají se domorodých obyvatel, kteří ovšem žádnou informaci neposkytnou jen tak!

Všechny útrapy a nástrahy stojí za to. Přece nemohou dopustit takové bezpráví a podlost na nevinné ženě.

Děti se vydají na dalekou cestu, při které musí chránit svého lorda, aby nebyl zasažen kněžími. Zároveň hledají stopy a indicie, které je dovedou k princezně v nejkratším možném čase. Cestou musí splnit celou řadu úkolů, prokázat šikovnost, odvahu a zručnost.

Kalkatská černá díra

Naši lordové se ocitli v Kalkatě, hlavním městě britské kolonie Indii. Právem tedy předpokládali, že vyřízení dokumentů nutných pro další cestu bude probíhat bez problémů. Na policii je ovšem čekalo nemilé překvapení. Policejní prezident jim sdělil, že stoupenci kultu Kálí unesli významné misionáře. Kalkata se tak zmítá v náboženské krizi. Policejní prezident apeloval na lordy, aby místní policii pomohli misionáře najít. Tato malá službička uspíší kladné vyřízení jejich dokumentů a umožní jim další cestu.

Taktická a strategická hra, ve které budou hráči potřebovat také štěstí. Jejich úkolem je zachránit co nejvíce misionářů ukrytých v různých částech lesa. Nejsou však jediní! Stoprocentně musí dojít k boji, ve kterém může zvítězit jen jeden.

Cesta do Samarakandu

IlustracePo vylodění v Suezu lordové zjistili, že byli okradeni. Tím přišli o možnost pokračovat ve své cestě. Pomoc se rozhodli vyhledat u velvyslance Jejího Veličenstva. Ten jim pomoc přislíbil, ale zároveň dodal, že pátrání v takovýchto případech je složité, zdlouhavé a šance na úspěch je mizivá. Poradil jim obstarat si peníze jiným způsobem - obchodováním. Poslal je do pouště Kyzylkum, kde se nachází oázy obchodníků. Velvyslanec jim nabídl malou finanční pomoc. Lordové tuto nabídku s povděkem přijali a vydali se obchodovat do pouště.

Cílem hry je prodat co nejvíce surovin a utržit za ně co nejvíce peněz. Vítězí to družstvo, které bude mít na konci hry největší hotovost. Hráči mají různé role. Někteří jako karavany navštěvují oázy, prodávají a kupují různé zboží, jiní jsou neohrožení strážci. Ve hře nalezneme také pouštní lupiče, kteří se snaží získat zboží mimo oázu, vezíry i vládní vojsko.

Obléhání Bombaje

IlustraceIndie – perla v koruně britského impéria. Indie – překypující bohatstvím. Indie, nádherná i krutá zároveň, ukázala našim lordů svoji divočejší tvář. Do Bombaje dorazili právě v okamžiku, kdy v této oblasti vrcholilo povstání sipáhijů, indických vojáků sloužících v britské armádě. Povstalci vedení šáhem Lakšmí Baí oblehli několik měst, včetně samotné Bombaje. Je otázkou, zda se podaří zásobovat obležená města potravinami do příchodu britské armády. V opačném případě hrozí vyhladovění města a jistojistě i smrt našim lordům z rukou povstalců.

Cílem hry je zajistit zásobování obléhaného města a udržet tak co nejvíce obyvatel na živu. Taktická bojová hra, ve které více než jindy rozhoduje pozornost, strategie a schopnosti bojovníků. Podaří se dětem zásobovat každých 5 minut hladovějící obyvatele města. Dokáží zabránit šíření nákazy, uchrání zásoby jídla před hlodavci?

Ve stínu pyramid

IlustraceEgypt - Nil a poušť. Právě  poušť slouží za útočiště skupinám různých pouštních lupičů, většinou potomků Křováků. Tyto skupiny mají jen to, co ukořistí při svých nájezdech nebo co za svoji kořist utrží v bazarech v jednotlivých oázách. Právě s takovou bandou se setkali naši lordové. Pro záchranu svých životů se museli přidat na její stranu a pomoci jí získat novou kořist. Jen tak mohou vyváznout živí...

Jak potupné. Celý tým se mávnutím proutku stal křováky. Původními domorodými obyvateli, kteří nemají takřka žádné zbraně. Existuje způsob, jak to změnit! Každého hráče však čeká tuhý boj. Může opustit level 0, nemusí zůstat křovákem! Může dosáhnout vyšších levelů, stát se bojovníkem s drtivou silou a ovládat zbraně, o kterých se mu ani nesnilo. Zvítězí družstvo, které má na konci hry v poli nejvyšší hodnotu výzbroje.

Ostrov Krakatoa

Cílem hry je nalézt ostrov Krakatoa, kterému hrozí obrovské nebezpečí. Byla pozorována zvýšená sopečná aktivita a všem je jasné, že případný výbuch sopky by znamenal totální zkázu. Vyspělá civilizace ostrova disponuje velkými vědomostmi. Památky a artefakty, které tvořily generace domorodců po tisíce let, by byly nenávratně ztraceny na mořském dně.

Jakmile lordi objeví přesnou polohu ostrova, co nejrychleji se vydají na záchrannou akci. Nad ostrovem se již vznáší anděl smrti, každou chvíli může sopka vychrlit lávu z útrob země. Cesta zpět do bezpečí vede přes žraločí zátoku, kterou navíc brázdí velryby. Každý z účastníků ví, že se musí pokusit získat co nejvíce uměleckých předmětů a vědomostí ostrovanů. Navíc si potřebuje zajistit lodní lístek, který znamená bezpečnější návrat, a zázračný lék, který může vrátit život každému, kdo by byl při plavbě smrtelně zraněn žralokem.

Která výprava zvítězí? Ta, která z ostrova získá nejvíce artefaktů, vědomostí, památek, dokáže proplout zrádnou zátokou do bezpečí.

Historie CT Cesta kolem světa